Brands

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.

FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.

'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

H

Hello Kitty blev designet i 1976 af Shimizu Yuuko fra Japan. Hello Kitty er en stor succes, og Hello Kitty-mærket støder man på overalt. Umiddelbart ligner Hello Kitty figuren en kat, men det er det ikke, det er en pige, en evig 3. klasse studerende, der bor uden for London, hendes fødselsdag er d. 1. november.

Hello Kitty hører til under firmaet ’Sanrio’ sammen med andre tegneseriefigurer.

I dag er Hello Kitty blevet et populært brand, hvor motivet pryder alt fra tøj og make-up til mobiltelefoner. Produktet er primært populært hos piger.

Der er to Sanrio forlystelsesparker baseret på Hello Kitty, Harmonyland i Hiji-machi, på øen Kyushu i Japan og Sanrio Puroland, Tama New Town i Tokyo, Japan.

K

Stel af høj kvalitet til dem, som værdsætter design og de små detaljer som gør forskellen. Stellet til dem der nyder at udtrykke deres personlighed.

KunoQvist blev født ud af en lidenskab for briller og et ønske om at være anderledes. Målet har aldrig været at skabe et mærke for alle. Siden den første kollektion blev lanceret i 2005 har der konsekvent været arbejdet med et klassisk skandinavisk design og kombineret med spændende detaljer og et bevidst farvevalg.

KunoQvist skaber stel med farve. Med hver ny kollektion kommer et nyt farveskema. Derfor ændres farvepaletten med tiden.

N

NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex.

Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former.

O

OPO Kid fokuserer på de mindre børn. Målgruppen er; småbørn til 8 år – afhængig af størrelse. Stellene er trendy og med fokus på pasform og komfort.

P

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

S

Silhouette- Ikonisk Briller lavet i Østrig - Siden 1964.

Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouette-briller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.

I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien - med håndværk og vægt på manuelt arbejde - det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.

T

Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.

Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.

'Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.' - Morten Thomsen.

Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
  • Høj Kvalitet
  • Komfortabel at bære
  • Lette og kraftige
  • Farve karakter
  • Unikt design
Tommy Hilfiger er en af verdens førende designer livsstil mærker og er internationalt anerkendt for at fejre essensen af klassisk amerikansk cool stil med preppy twist designs.

Tommy Hilfiger blev grundlagt i 1985 og leverer en prægtig styling, kvalitet og værdi til forbrugere over hele verden gennem et bredt udvalg af designs på tværs af mere end 25 kategorier, herunder herres-, kvinders- og børns sportsbeklædning, denim, fodtøj og tilbehør. Derudover er mærket licenseret til en række produkter, herunder dufte, briller, ure og boligindretning. Med fokus på en 25- til 40-årig forbruger præsenterer Tommy Hilfiger klassisk stil med et nyt, sofistikeret og moderne twist inspireret af Hilfigers egen kærlighed til popkultur - fra mode, kunst og musik til sport og underholdning.

Tommy Hilfiger Eyewear kollektioner omfatter brillestel og solbriller, der afspejler den ungdommelige ånd og irreverente holdning til kernen i brandets identitet.

W

WeSC er et premium streetwear mærke, der er født i Stockholms gader, og tilbyder innovative og moderne tøj og tilbehør til den intellektuelle slacker (dagdriver), der søger at udtrykke originalitet i en verden af ensartet tænkning. Brillekollektionen afspejler dette, i klassiske men moderne modeller med et ungt publikum i tankerne. Få farver, ikke for meget design på hver model, men gennemarbejdet og godt tilpasset de nuværende modetrends.